Oameni care imbunatatesc oameni

New week, new experience to share!

Saptamana asta am avut parte de o sesiune de reflexoterapie. Dincolo de ora de bunadispozitie si reechilibrare insa, am avut parte de 60 de minute impreuna cu un om luminos, cald, pregatit in multe tehnici/terapii si al carui talent depaseste masajul reflexogen al talpilor, pe numele Dora!

Sa o luam pe rand insa…

Despre reflexoterapie s-au scris multe. Exista suficiente surse de documentatie. Eu ma voi rezuma sa spun  ca desi practicata de cele mai multe ori la nivelul talpilor, reflexoterapia reprezinta un masaj al intregului corp prin faptul ca fiecare punct din talpa are corespondenta intr-un organ din corp.

Intorcandu-ma la terapeut am sa reiterez o idee pe care o sustin des in toate discutiile pe care le am cu prietenii, profesionisti in business si oamenii in general. Cunoasterea unui domeniu la perfectie este inutila atata timp cat nu este completata de notiuni din domenii adiacente. Superspecializarea nu mai este “arma profesionistului” ci de cele mai multe ori o limitare in calea dezvoltarii armonioase a individului.

De ce fac acest preambul si care e legatura cu sedinta mea de reflexoterapie? Dora, Omul care a avut grija de mine timp de 60 de minute este o fiinta in care am vazut armonios impletite cunoasterea profesionala, tehnica de lucru, deprinderea a mult mai multe terapii alternative decat cea pe care mi-o aplica in momentul respectiv, multa empatie, bun simt si experienta in lucrul cu clientii.

De cate ori nu am fost in saloane unde terapeutul se vede ca este incordat, tensionat, lucreaza automat, nu este atent la semnalele pe care le primeste de la client, uneori nici macar la cuvintele adresate de acesta? Eu am nimerit multe experiente de genul acesta. Din fericire, ieri mi-a fost confirmat inca o data ca se poate si altfel.  Si se poate altfel prin autoeducarea si dorinta de dezvoltare personala, nu prin ingurgitarea unor cursuri de customer service.

Personal stiu la ce sa fiu atenta cand merg la reflexoterapie. Stiu cand e necesara o miscare de rotire, cand una de impingere/tragere/tapotare, cand mai multa presiune, cand mai putina. Chiar daca stiu asta insa, nu ma apuc sa ii spun terapeutului ce sa imi faca si cum sa imi faca. Am gura mare insa in situatiile astea reusesc sa o tin inchisa J
Ziua ieri a fost a doua surpriza placuta in acest domeniu.
Sunt sigura ca Dora simte toate lucrurile pe care le face si altfel decat cu mainile. Fiecare punct pe care il atingea, il atingea diferit, cu o intensitate diferita, cu miscarea potrivita. Uneori simteam ca durerea creste si fix in momentul in care ma asteptam sa nu mai suport – disparea sub mainile ei pricepute! Stiu ca asa trebuie sa se intample, insa e surprinzator sa ai o experienta “exactly by the book”! Am avut dureri in locuri in care ma asteptam sa nu simt nimic si aveam intepaturi la anumite miscari si senzatie de caldura la altele. All in all, reflexoterapia cu Dora este o experienta care iti creste starea de bine si de unde pleci energizat.

Imi place intotdeauna sa descopar locuri unde dincolo de profesionisti gasesti Oameni, in intelesul bun al cuvantului.
Ar fi minunat daca toate serviciile pe care le gasim in locuri de “well being” ar tine cont de aspectul uman al serviciului respectiv si prin asta ma refer la constiinta terapeutului/instructorului/cosmeticianei ca nu doar mainile lor lucreaza, ci ca ei cu totul sunt in procesul de creare al unei experiente prin zambet, prin cuvant, prin timbrul vocii. Evident ca si noi, din postura de client avem o responsabilitate – fata de noi si fata de cel care ne creaza experienta. Suntem responsabili sa ne controlam gandurile si sa lasam in mod constient la o parte ingrijorarile la intrarea in terapie, sa acordam incredere pregatirii omului din fata noastra, sa incercam sa fim prezenti cu adevarat in momentul respectiv.

Am fost acum cativa ani la o conferinta unde era speaker Oana Pellea. A adresat o intrebare foarte pertinenta audientei “Cat la % din tine te locuieste in fiecare moment?”. A fost surprinzator pentru multa lume din sala.  Mi-am adus aminte de momentul acela pentru ca intrebarea este una pe care am inceput sa mi-o adresez constant in raport cu oamenii cu care intru in contact. Pentru ca vad ca interactionez mai bine cu cei care se “locuiesc” pe ei insisi intr-un procent destul de apropiat de 100%. Pentru ca viata mea este mai buna atunci cand incerc sa ma “locuiesc” in mod constient.
Experienta mea cu Dora pe partea de reflexoterapie a fost practic un moment in care am simtit ca omul din fata mea este cu adevarat acolo iar prin practica lui ma ajuta si pe mine sa fac acelasi lucru.

Pe final va las cu cateva poze din sala de reflexoterapie, unde o sa vedeti tot culori calde si disciplina in organizare si cu recomandarea Dorei “Daca nu ai cum sa ajungi la o sedinta de reflexoterapie incearca sa mergi pe jos pe pietris sau in iarba rece!”. De acum clar o sa merg mai des la mine la tara J







Comments

Popular posts from this blog

De ce nu am sa renunt la Pilates...ever!

Rezumate si idei principale - 3 - Ralph Bruksos - Schimbarea ca oportunitate

Rezumat si idei principale - 2 - Carol Dweck - Mindset